More

    Dostawcze pojazdy elektryczne

    Wydaje się, że głównymi beneficjentami upowszechnienia technologii elektrycznych pośród pojazdów dostawczych są firmy kurierskie i zaopatrzeniowe, poruszające się w obszarach metropolii. Mogłyby one stosować pojazdy elektryczne dostawcze – klasy Van. Przykładem takiego rozwiązania jest posunięcie Deutsche Post DHL Group, która po poszukiwaniu oferty wśród klasycznych producentów zdecydowała się zakupić start-up StreetScooter i podjąć własną produkcję elektrycznego pojazdu klasy Van – StreetScooter Work. W 2016 roku wyprodukowano 2500 sztuk, producent zamierza podwoić produkcję. Cena wynosi od 32 tys. euro, prędkość do 120 km/h, zasięg 80 km, a ładowność 710 kg. Przeznaczony do przewozu paczek pojazd spotkał się z szerszym zainteresowaniem i przewidywane jest osiągnięcie zdolności produkcyjnej do 20 000 pojazdów do końca tego roku.

    W Polsce także podjęto produkcję tej klasy pojazdów, Ursus zaprezentował pojazd o ładowności 600 kg i 2 osób, o zasięgu 140 km. Oferta kierowana jest do Poczty.

    Samochody dostawcze, kurierskie itp. odbywają jazdy głównie w dużych miastach, a trasy są raczej krótsze niż w transporcie publicznym i w wielu przepadkach zasięg już realnie dostępny jest prawdopodobnie wystarczający. Elektryfikacja tej dziedziny transportu przynosi podobne efekty jak w transporcie publicznym i indywidualnym, przy podobnych lub mniejszych problemach. Należy ocenić, że problematyka upowszechnienia elektromobilności w tym obszarze jest niedoceniona tak w publikacjach jak i w dokumentach rządowych.

    Najnowsze artykuły

    Samochód elektryczny – co warto wiedzieć

    Samochody elektryczne z roku na rok cieszą się coraz większa popularnością. W dobie konieczności obniżenia emisji CO2, samochody na prąd staja się...

    Najważniejsze wyzwania w zakresie infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych

    Aby samochody elektryczne mogły odnieść w Polsce sukces, potrzebnych jest szereg czynników, które można podzielić na krótko i długoterminowe.

    Korzyści z posiadania prywatnego auta elektrycznego

    Ustawa o elektromobilności (z dn. 11 stycznia 2018) przewiduje szereg zachęt dla wszystkich posiadaczy aut elektrycznych na cele prywatne. Poza rozszerzeniem dostępu...

    Obowiązki w zakresie wprowadzenia autobusów elektrycznych dla transportu publicznego

    USTAWA z dnia 11 stycznia 2018 r. o elektromobilności i paliwach alternatywnych opisuje szereg obowiązków jednostek publicznych w zakresie transportu zbiorowego.

    Podobne artykuły